SourceGames.pl

Menu

 

Co to jest? – Source Filmmaker, Source SDK oraz SourceMod

W tym wpisie krótko opiszę, czym właściwie są wymienione w tytule programy i do czego służą.

 

Source Filmmaker jak sama nazwa wskazuje, jest programem służącym do tworzenia filmów w Source Engine. Jest dostępny na platformie Steam za darmo dla każdego. Program bazuje na stworzonym przez Valve Source Engine, domyślnie możn w nim tworzyć tylko z zawartości gry Team Fortres 2, jednak istnieją sposoby na używanie zawartości z innych gier Valve, co potwierdza sam fakt, że intro do L4D2 oraz trailery CS:GO były tworzone w tym właśnie programie. SFM jest kompleksowym narzędziem do tworzenia filmów – zawiera m.in. program renderujący, edytor klipów wideo 2D, edytor motion capture oraz dźwięku – dzięki temu można w nim od początku do końca stworzyć cały film. Interfejs jest bardzo złożony, ale po dłuższym używaniu zauważa się wszystkie ukryte w nim możliwości.

Interfejs Source Filmmaker

Source SDK to zestaw programów (m.in. Hammer oraz Face Poser) to zestaw programów do tworzenia zawartości do gier Valve – m.in. map oraz przedmiotów Warsztatu Steam. Na Steam jest wiele wersji i odmian Source SDK – np. Base 2006, Base 2007, CS:GO lub L4D2 Authoring Tools – każdy z nich, poza głównym Source SDK, Base’ami i Alien Swarm SDK, które są dostępne za darmo dla każdego użytkownika Steam, “dostajemy” za posiadanie powiązanych z nim grą. Większość SDK zawiera w sobie programy takie jak: Hammer – edytor map, Model Viewer – program do podglądania modeli oraz Face Poser – tworzenie animacji modelów postaci (do wykorzystania jako sceny w grze).

Okno ukazujące się po uruchomieniu Counter-Strike: Global Offensive Authoring Tools

Source Mod 

Działa on niemal na tej samej zasadzie co popularny AMX MOD X który używany jest na serwerach Coutner-Strike 1.6, lecz głównymi różnicami między SourceMod’em potocznie zwanym “SM” a AMX’em jest to, że jest bardziej przyjazny i łatwy w obsłudze. Pluginy SourceModa zostały napisane w języku SourcePawn, który pochodzi ze środowiska zwanego ‘Pawn’. Oto główne różnice między SourcePawn a Pawn:

  • Nowy format plików
  • Dynamicznie lokalne zmienne
  • Natywnie spakowane i oznaczone ciągi
  • Operator ‘decl’ do tworzenia niezainicjowanych zmiennych
  • Nowa maszyna wirtualna i JIT, oba przepisane w C++

Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i wciskając Ctrl+Enter.

Kategorie:   Source Filmmaker, SourceMod, SourceSDK

Wiadomość dla posiadaczy Adblock/uBlock

Nasza strona nie posiada reklam, możecie go spokojnie wyłączyć dla poprawnego działania strony :-)

Włączony AdBlock/uBlock powoduje problemy ze zgłaszaniem błędów w tekście.

Zgłoś błąd w pisowni

Następujący tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: