SourceGames.pl

Menu

CS:GO SDK | Gracze, skala, wymiary, proporcje – Użyteczne wysokości i jednostki

Podstawową zasadą tworzenia map, jest utrzymanie swojego świata do skali i właściwych proporcji. Ściany, korytarze, okna, bramy muszą wyglądać prawidłowo, aby wasza mapa była realistyczna. Jeśli jeden z elementów architektonicznych jest zbyt duży lub zbyt mały, iluzja świata przepadła. Bez względu na to, jak pięknie oświetlone i teksturowane ono jest.

Przed rozpoczęciem tworzeniem map w CS:GO, musisz poznać kluczowe wymiary jednostek dla znaków i architektury. Obejmuje to postaci skulonych, stojących oraz ich szerokość. Wysokości i grubości ścian, schodków, okien, drzwi itp. Nie można naprawić w późniejszych etapach swojej produkcji, bez przerobienia jej geometrii. Więc musisz upewnić się, że podczas tworzenia pierwszej ściany, korytarza, drzwi lub swojego pierwszego okna, że wyglądają one poprawne.

W tym poradniku przedstawimy wszystkie potrzebne

wymiary które będziesz musiał poznać w celu by twoja mapa utrzymywała skalę i proporcję

Poznacie:

  • Wysokość i szerokość graczy, stojących i kucających
  • Wielkość ścian, drzwi, okien
  • Minimalne wielkości ścian by móc pod nimi przejść
  • Maksymalna ‘skoczną’ wysokość dla gracza i obiektów
  • Jak utrzymać skalę i proporcję swojej mapy

WYMIARY GRACZY

Oto podstawowe wielkości graczy:

  • Wysokość stojącego gracza: 72
  • Wysokość kucającego gracza: 54
  • Szerokość gracza: 32

WYSOKOŚĆ/SZEROKOŚĆ GEOMETRYCZNA NIEOGRANICZAJĄCA RUCHU GRACZA

  • Minimalna wysokość by przejść pod (obiektem) stojąc: 73
  • Minimalna wysokość by przejść pod (obiektem) kucając: 55
  • Minimalna wysokość by przejść na szerokość: 33

SKOCZNA WYSOKOŚĆ

  • Skok (bez kucania): 54
  • Skok z kucaniem: 64

MAKSYMALNA WYSOKOŚĆ BY PRZEJŚĆ NAD OBIEKTEM BEZ SKAKANIA

  • Maksymalna wysokość obiektu do przejścia bez skakania: 18

WYSOKOŚĆ I SZEROKOŚĆ SCHODKÓW

  • Głębokość schodka: 16
  • Wysokość schodka: 8

ŚREDNIA WYSOKOŚĆ ŚCIANY

  • Wysokość ściany: 128
  • Głębokość ściany (grubość): 16

WYSOKOŚĆ I SZEROKOŚĆ DRZWI/OKIEN

Wysokość drzwi i okien zależy od modelu (prop) drzwi którego użyjesz. Niektóre drzwi są większe, inne nieznacznie mniejsze. Więc będzie to zależnie od każdego przypadku.

  • Średnie wymiary drzwi: 56×112

JAK UTRZYMAĆ PROPORCJE SWOJEJ MAPY

Używaj tekstur deweloperskich (dev):

Używaj propów (modeli) i obiektów:

Wykorzystuj model startowy gracza:

USTAWIENIA SIATKI I SKALI

Ustawienia siatki i [grid snaps] są jedną z najważniejszych podstawowych elementów do zapamiętania. Upewnij się że [grid snaps] są włączone

Jednostki siatki odpowiadają światowym jednostkom.

[ ] (nawiasy kwadratowy) – Zwiększa/Zmniejsza rozmiary siatki

W prawym dolnym rogu Hammera zobaczycie dane siatki.

I use 16 or 32 for blocking in. You can access few of other options for grid setting under:

  • Map –> Snap to Grid
  • Map –> Show Grid
  • Map –> Grid Setting
  • Map –> Units

 

Oryginalny artykuł znajdziecie na

www.worldofleveldesign.com

Jeśli znalazłeś błąd w pisowni, powiadom nas, zaznaczając ten tekst i wciskając Ctrl+Enter.

Kategorie:   Podstawy SSDK

Wiadomość dla posiadaczy Adblock/uBlock

Nasza strona nie posiada reklam, możecie go spokojnie wyłączyć dla poprawnego działania strony :-)

Włączony AdBlock/uBlock powoduje problemy ze zgłaszaniem błędów w tekście.

Zgłoś błąd w pisowni

Następujący tekst zostanie wysłany do naszych redaktorów: